דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צמיחה והתחדשות 

מאת    [ 16/09/2006 ]

מילים במאמר: 397   [ נצפה 6251 פעמים ]




צמיחה והתחדשות



שנה חדשה ממשמשת ובאה.אם יהיה לכם רגע פנאי תעצרו לרגע ותביטו מעבר לחלון אל השנה המתקרבת.מה היא מביאה איתה השנה חדשה? מה אדע בעוד שנה שאני לא יודע היום - מי יחסר לי בשנה הבאה ואיזה אדם יקר אפגוש ואהפוך לחבר? לא מעט שאלות יש בהביטנו אל השנה החדשה אולם מלבד שאלות , כמאמנים עלינו לשאול גם מה אנחנו עושים כדי שהשנה שלנו תהיה שנה של צמיחה והתחדשות ולא רק שנה של ציפייה.על מנת שתבוא עלינו שנה חדשה ,מחדשת ומתחדשת עלינו לסייע לה לעזור לנו לצמוח ,לפרוח ,לשגשג ,להגיע , לגעת.הנה כמה טיפים שיסייעו לכל אחד מאיתנו לצמוח השנה.

1.לתת. במקום לחכות שיתנו לנו , בואו נהיה הראשונים שנותנים , שעוזרים.לא ניתן למלא מיכל המלא עד הסוף במים חדשים רעננים וזכים אלא אם שפכנו מעט ממנו.הנתינה יוצרת זרימה אז התחילו את מפל הצמיחה בנתינה.

2.לבקש. אל תתביישו לבקש.אל תרגישו מושפלים או נחותים.זה בסדר לבקש עזרה וסיוע וזה בסדר לקבל.אנשים אוהבים לעזור ולהרגיש שזקוקים להם.השנה אל תהססו ,פשוט בקשו.

3.לחשוב. עצרו לרגע את הרכבת של חייכם הטסה במהירות האור ומביאה איתה עוד שנה ועוד שנה.שבו אל ספסל וצפו על חייכם מהצד.אולי תגלו שיש מקום שאפשר לשפר.מחשבה עמוקה תעניק לכם מבט חדש על אזורים בחייכם.

4.לשמוח. חפשו וכתבו 10 נקודות שמחות בחייכם.טפחו אותם , חייכו שיש לכם אותם ונסו להוסיף עד השנה הבאה עוד מקור שמחה אחד לפחות.השמחה תעניק לכם את הכוחות הדרושים לחדש את חייכם ולנקז את המרות השחורות.

5.לרצות.אין הישגים וכישרון ללא כח רצון.היו שאפתנים מכל הלב, חתרו אל המטרה ותראו שהאנרגיות שלכם מובילות אתכם למקום אליו אתם באמת שואפים במידה ואתם שואפים לכך באמת.

6.לדמיין. העתיד שייך לחולמים.אל תפחדו לחלום ,להמציא ,לפנטז. גם אם אדם זה או אחר יאמר לכם שהשתבשה דעתכם.הצמיחה מגיעה מראיית הנולד בדמיון , השאר כבר מגיע עם השאיפה.

7.לקוות.התקווה היא אם ההצלחה.לא ניתן לחדש את העתיד והדרך ללא התקווה שבסוף הדרך מצויה ההצלחה.התקווה היא שמאפשרת לשחיין שניצל מספינה טובעת את הכוחות להמשיך לשחות למרות שהוא אינו רואה יבשה באופק.

8.ליהנות. למדו לפרגן לעצמכם. השגתם קידום - זכיתם במכרז - הרווחתם יותר? פרגנו לעצמכם וחגגו ניצחונות, הרשו לעצמכם כי אחרת מה שוות כל ההצלחות הללו?

9.לאהוב.צמיחה והתחדשות הם פרי של אהבה.בדיוק כמו תינוק הנולד להורים כך גם היצירה שלכם חייבת לבוא מאהבה.עדין לא פגשתי אדם שהצליח ושנא את עבודתו.

10.להעיז.רק המעז מנצח.כדי להתחדש יש לעשות משהו חדש.אם תעשו תמיד את מה שעשיתם תמיד תגיעו רק לאן שהגעתם.העיזו השנה לעשות משהו חדש.

שתהיה לכולנו שנה של צמיחה והתחדשות ושנשמע רק על בשורות טובות.

צביקה ברגמן
www.sodot.co.il

צביקה ברגמן , איש עסקים ,מאמן ומחברם של עשרה ספרים בתחום שוק ההון ,האימון האישי והעסקים.מרצה על שוק ההון ומוכר מתוכניות הטלויזיה הרבות בהן השתתף



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב